De-acum, declaraţia 112 se depune exclusiv online

posted in: contabilitate | 0

112png

Prin intermediul unui comunicat de presă publicat la finele lunii septembrie, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi a informat contribuabilii că, începând cu următorul termen legal de depunere, declaraţia 112 se va depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, fără ca instiuţia să mai accepte documentele depuse la ghişeele sediilor locale.

„Vă informăm că (…) aveţi obligaţia depunerii declaraţiei 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro„, scrie în anunţul Fiscului.

De altfel, comunicatul instituţiei vine în contextul în care, în anumite zone din ţară, formularul amintit se depunea lunile trecute încă în format hârtie: „Declarația 112, privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, în anumite zone din țară se depune încă pe hârtie în proporție de 40%„, declara acum două săptămâni Dragoş Doroş, preşedintele ANAF, citat de Agerpres.

În plus, şeful Fiscului a anunţat că, din 1 ianuarie 2017, instituţia pe care o conduce nu va mai accepta în format hărtie niciuna dintre declaraţiile care se poate depune online: „De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi (ANAF – n. red.) pe format hârtie nicio declarație care se poate depune online. Am constatat că există o oarecare rezistență a profesioniștilor în a le depune online”, a precizat Doroş.

Concret, pe lângă declaraţia 112, contribuabilii vor fi obligaţi să depună exclusiv online de la anul următoarele documente:

• Declarația privind obligațiile de plata la bugetul de stat, Formular 100;
  • Declarația privind impozitul pe profit, Formular 101;
  • Decontul de taxă pe valoarea adăugată, Formular 300;
  • Decontul special de taxă pe valoarea adăugată, Formular 301;
  • Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare de bunuri, Formular 390;
  • Declaraţia informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național, Formular 394.

Cine şi când depune formularul 112

Formularul 112, folosit pentru declararea contribuțiilor de asigurări sociale și impozitului pe venit, calculate și reținute de angajator și entitățile asimilate acestuia, se depune după cum urmează:

• trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de angajatorii și entitățile asimilate angajatorilor care nu au optat pentru depunerea lunară a declarației;
  • lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare de către:
    • persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituțiile prevăzute la art.136 lit. d) – f) din noul Cod  fiscal, precum și persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte;
    • persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente, instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și suportă contribuții sociale obligatorii în numele asiguratului, precum și orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție gratuit de organul fiscal și se transmite prin portalul e-guvernare.ro, secțiunea „Depunere declarații”. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat, iar titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/împuternicit pentru semnarea declaraţiilor fiscale de către mai mulţi contribuabili.

Notă: În această lună, termenul-limită pentru depunerea formularului 112 pentru luna septembrie, cât şi pentru trimestrul precedent (al treilea din 2016) va fi ziua de 25 octombrie. Agenda fiscală pentru luna în curs poate fi consultată, integral, aici.

sursa: avocatnet.ro

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *