Autentificarea la inregistrarea in SPV se realizează in mediul electronic pe baza unor documente -comunicat ANAF, 10.04.2020

posted in: ANAF | 0

Comunicat ANAF, 10.04.2020

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor
juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia
fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor
administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică,
asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita
înregistrarea ca utilizator SPV.
Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază
de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi
necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să
se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau
ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se
înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite
următoarelor documente:
a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în
acest serviciu.
Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o
Somație emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu
ușurință în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web
de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul „Tipul de aprobare”, persoanele fizice, care
dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează
opțiunea „Verificare număr document”, iar câmpul „Număr document” să fie completat cu numărul
documentului.
Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si
disponibil 24 de ore din 24.
Accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” se realizează din pagina principală a site-ului ANAF
www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul
Privat Virtual’’;
Pentru informații detaliate privind pașii necesari și modalitatea de completare a formularului,
precum și lista de documente care pot fi transmise și primite prin acest serviciu, atât pentru persoane
fizice, cât si persoane juridice, vă rugăm să urmăriți și tutorialul video publicat în secțiunea din site mai
sus menționată.
Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la
distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de
informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de
telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot
utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul
fiscal și IT..

sursa: anaf.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.